I MET JACKIE CHAN! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Judith Begeer - WaarBenJij.nu I MET JACKIE CHAN! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Judith Begeer - WaarBenJij.nu

I MET JACKIE CHAN!

Door: judithbegeer

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Maart 2012 | Hong Kong, Hong Kong

okay, not quite... but kinda!
maar dat was vandaag,we beginnen even bij dag 1!
na afscheidgenomen te hebben van het afscheidscommitee, stapten wij braaf het vliegtuig in. Als het kon had ik me gelijk omgedraaid maar we hadden nu eenmaal gezegd dat we gingen, dus gaan we! heeeeeeel de reis alleen gezeten, verschrikkelijk saai maar ach, je kan der maar vast aan wennen.
Hier aangekomen gelijk een chineze bus in op naar het Hostel, hij reed ook echt als een Chinees, had bijna al mijn eten er weer uit toen ik daar aankwam.
(was dat toch al niet te veel want wie wil er nou een ENGELS ONTBIJT?!)
nagoed na een flink geslikt te hebben terwijl ik naar de achterbuurthuizen keek toch maar de ' mansion' binnengestapt. ik zit op de 15e verdieping, maar gelukkig is alles chill, schoon en gezellig hier!
2 foto's gemaakt en toen begaf m'n camera het. onderhand, gereset, accu vervangen,nis helpt, dat wordt morgen een nieuwe halen!

anyhooee, oogjes dicht, oogjes open.
in de lift een meisje uit LA ontmoet: Chiho. klopt. ik dacht ook dat ze hier thuishoorde, maargoed hardstikke gezellig HongKong centraal ingegaan, de ladies' markt bezocht, de clich'e, kleine, overvolle, chinese straatjes in gegaan en in 1 van die chinese straatjes zowaar noodles;Wongton;en nog iets.. dont ask. gegeten. MET STOKJES! come again? MET STOKJES! ik zat er ff.
daarna nog ff rondgebanjerd, van alles gezien waarvan je je ogen uitkijkt. Ze hebben overal winkels trouwens!! OVERAL! in metrostations, zelfs in het gebouw van the bank of america. waar ook toevallig the university of HongKong zat. en restaurants. zo is het hele idee van HK eigenlijk een beetje: RANDOM!

okay dagje 2: dit wordt de leukste: puur en alleen al door het volgende zinnetje: FLIPFLOPS AND SHORTS TODAYY!!
oh mann wat was die dag lekker! (morgen wordt het 20 graden trouwens, gnagna)
de dag begon alleen niet heel relaxed, 1 Koreaans meisje SNURKT alsof ze alle bossen van hier tot Tokyo om moet zagen, is dat vanaf hier niet meer zover maar toch een heel werk blijkt. man o man. vingers in oren kussensloop over het hoofd, kussen over het hoofd, dekbed eroverheen. uiteindelijk werken watjes, als ze eindelijk blijven zitten het beste. vannacht weer profijt van gehad en ik zag dat zo nog niet uitgechecked had, BALEN. maargoed flink uitgeslapen dus want ik moest een hele nacht inhalen. daarna naar de Goldfishmarket, Flowermarket en birdmarket geweest.
superchill rondgeslenterd in het zonnetje en bij de Birdmarket even lekker gezeten met al dat gezang om me heen. (trouwens ooit wel eens een papegaai Chinees horen praten?) nagoed, na de dag verder weer gevuld te hebben liep ik nog even door Kings Park door, nit zo'n bijzonder park maar wel een vrouw thai chi zien doen. soort Yoga maar dan in het chinees:D supervett!
daarna nog even de skyline van HongKong by nightlight bekeken en hopla terug het hostel in.

dan aangekomen bij vandaag, oooh jullie zijn der al bijna! keep on reading!
vandaag weer mn flipflops en shorts aand maar dat was meer door mijn eigen koppigheid! het was nog best lekker maar aan het eind van de dag was het ehh, tsja ik wil het oerhollandse werkwoord niet in de mond nemen dus tsja: vochtig? ja dat was het zeker. het zeiknatte seizoen zit er nl aan te komen hier en het ziet er niet uit dat het weer lekker zonnig wordt, wel warmer, dat gelukkig wel.
vandaag naar Kowloon geweest, eerst op jacht naar de accu voor mijn camera, gevonden, hielp niet. heel fijn. de hele electronic market rondgestruind dan om even te orienteren voor de prijzen van camera's hier. ik bedoel, we moeten wel WAT foto's hebben van m'n reis!
na ik die zoektocht heb opgegeven (trouwens! ik heb gister zowaar onderhandeld en de prijs gekregen die ik wilde! haha. ik voelde me een held joh:D) nagoed, Kowloon park opgezocht en daar lekker zitten eten, supergroot park vet mooi, een vogelreservaat en alles erbij, flamingo's die rondhuppelen, bomen uit een oerwoudgeplukt, heel leuk! daar de rest van de middag gesleten en nou komt het mooie! echte vechtklassen in zo'n clich'e chinees afdakje bezig gezien. echt als in de film! supervet! zo'n oude leraar die een reflex heeft waar je u tegen zegt en zo'n jongere jongen die (dat viel dan wel mee) een beetje afgemat werd. ook vrouwen thai chi zien doen, maar dit keer met zwaarden. Het echte werk zeg maar! Op de terugweg een tempel ingelopen, je werd er zowat uitgerookt, maar mocht je dat doorstaan hebben was het allemaal was aardig. ontzettend kitscherig maar ach. leuk om gezien te hebben. daarna dus weer naar de plek gegaan waar ik de skyline had gezien. dit was op de avenue of stars. soort walk of fame maar dan in het chinees. Je weet ook echt niet wie je voor je hebt als je die sterren bekijkt. tot ik zowaar JACKIE CHAN tegenkwam:D hahaa! weer zo'n heldenactie. (en bruce lee, maar ja da's toch niet je van het hea!)dus ja niet echt Jackie ontmoet, maar toch. Ik weet toch zeker dat iedereen die ik ontmoet in 1 van z'n films speelt. daar weer lekker op z'n holidays rondgestruind en nu mn verslagje getypt! ik zal vast van alles vergeten zijn, maarja zo hebben jullie een beetje een idee! morgen hopen dat het toch wat helderder is zodat ik the peak kan beklimmen, anders wordt het toch weer camera jacht.

lemme know how Holland is!
lots of love!
Judith

  • 03 Maart 2012 - 13:17

    Leandra:

    Hee Juud!
    Super gaaf om te lezen wat je een beetje doet! :)
    Hier in Holland is het te koud naar mijn idee, maar daar zijn waarschijnlijk de meningen over verdeeld. ;p
    ik zie er naar uit om foto's te zien hoor! :)
    HongKong uiteindelijk toch beter dan je had verwacht? :)
    nou, iig veel plezier nog, en waarschijnlijk alvast weltrusten; het blijft raar dat tijdsverschil; wij hebben nog meer dan een halve dag! Ö
    anyways, love you LOTS.
    and miss you :(
    xoxoxox

  • 03 Maart 2012 - 16:41

    Floris:

    Misleading title is misleading -_-
    En allemaal echt super cool enzo...maar ik kan je niet vergeven dat je Bruce Lee 'niet je van het' noemt -_-
    I mean seriously!! I love Jackie Chan, but You do know Jackie started out as a stunt guy working For Bruce, and he has an enormous amount of respect for him and learned from him....
    Ow well, Bruce is a classic -_- you would not understand...
    Enough Ranting :D kan je dat meisje niet niet inbouwen met kussens?
    En pas op wat je eet, europese magen zijn niet echt al het voedsel gewent wat ze daar hebben, laatste wat je wil is n voedselvergiftiging ;)
    Have a shitload of fun !!

  • 03 Maart 2012 - 23:22

    Je Mams:

    Juudje,
    We missen je onwijs. Het is te rustig hier!
    Maak je een foto van de walk of Fame?
    Kun je je naam erbij zetten? Lijkt me wel lachen.
    Waarschijnlijk heel veel tempels en engelse kerken?
    Nog iets tegen gekomen over het christendom?
    Ik heb net gewerkt en ga zo lekker slapen. Gr. Van papa en jeroen.

  • 04 Maart 2012 - 14:02

    Judith Begeer:

    Hey mams, papa of Jeroen! nee ik kan hier niet zo goed fotoshoppen Jeroen, al had ik het graag gedaan:P foto's heb ik natuurlijk gemaakt mijn mijn brandnewcamera!
    Ja er is veel over het christendom te vinden, alle soorten en maten kerken heb je hier, christelijke scholen enzo. Ook tempels en een mega Moskee gezien of course.
    wacht maar tot ik weer thuis ben en vollop herrie maak:D:D

    Floris: you made me laugh out loud. Jackie Chan is just a lot funnier than Bruce Lee is. Wilde vandaag even op een foto met ' jackie chan'. werd ik zelf telkens op de foto gezet. Ben daar echt een toeristische atractie af en toe, zelfs met oude vrouwtjes op de foto en een verjaardagsmessage ingesproken... awkward. Los van dat: meisje is weg. jeewhoee! en mijn maag houdt alles vandaag ook nog steeds:D wonder boven wonder.

    Lee: credits for you for being the first!! haha. HongKong is o-kay, niet suuper, maar wel gezellig:D Ja het is zeker raar! vraag maar aan paps(A) smsjes van hier komen soms niet helemaal gewenste tijd aan:D

    anyhow we zitten hier in de lounge met z'n 5en dus ik ga even gezellig doen!
    LOVE ALL YOU GUYS LOADS!

  • 06 Maart 2012 - 18:56

    Jolanda Minnema:

    Haha... viaviavia... kom je dan zomaar op je reisverslagsite uit! Leuk! Ga ik dus echt wel ff af en toe lezen, want stiekem ben ik wel een beetje jaloers! (wil ook flipflops en korte broeken aan!!! :D)
    Doe voorzichtig en GENIET!!!!
    Groetjes!

  • 07 Maart 2012 - 12:33

    Leandra:

    okee dan.
    vandaag naar NZ las ik? :)
    dan ben je btw ook maar kort in Hong Kong geweest? of niet?

    ik had dat schema van wanneer je waarheen vliegt enzo bij jou thuis mee moeten pikken. :|

    me misses you! :(
    xoxo

  • 10 Maart 2012 - 18:59

    Caroline Van Drunen:

    Hoi Judith,
    Van de week al bij je moeder je reisverslag gelezen, leuk om je zo een beetje te volgen.
    Ben je al in Christchurch geweest? Nog steeds een puinhoop op sommige plekken denk ik?
    Nou meis, veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes, Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Around the world

Recente Reisverslagen:

25 April 2012

swimming with dolphins, flying off mountains.

16 April 2012

Ben ik weer!!

20 Maart 2012

3...2...1...JUMP!!

11 Maart 2012

Hitchhiking adventure!

03 Maart 2012

I MET JACKIE CHAN!
Judith

heyaa! I am Judith, 19 years old, and off to discover a bit of the world

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 7650

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 12 Juli 2012

Around the world

Landen bezocht: