Ben ik weer!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu Ben ik weer!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!!

Door: judithbegeer

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 April 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

woooow, woops, bijna een maand geleden. Time flies when youre having fun!

waar waren we? ah ja, Arthurspass. ja dat was mooi:) maar dat had ik al gezegd.

Na Arthurs pass in Christchurch bij vrienden van Olivier blijven slapen en de volgende dag Olivier naar het vliegtuig gebracht.en ik ging door naar Akaroa!

Akaroa is echt bi-zar mooi! je hebt een baai waarin dolfijnen en alles zwemmen en als je de bergen die eromheen liggen beklimt zie je aan de ene kant de blauwe oceaan tot aan de horizon en aan de andere kant de baai met het dorpje en het blauwe water. Wauw!! leuke mensen daar ontmoet en daar 2 dagen gebleven. gechillt met ze en bergen beklommen.

na nachten op de 24e weer teruggegaan naar Christuchurch, rondgelopen, en voorbereid om de volgende dag naar Lake Tekapo the hitchen!

de 25e in Lake Tekapo aangekomen, man o man, der is een of andere rowingcompetition gaande dus alle backpackers zitten vol! moest ik in een hotel zitten. uberduur. gat in mijn portomonnee en een gat in mijn humor.

wacht
haha

humeur. bedoel ik^^

naja, de 26 naar mt. Cook gegaan. daar Johan, een nederlandse jongen en Mathias een deen ontmoet. samen met hun de wandeling in de hookervalley gedaan, richting de glacier bij mt. cook.
oh echt prachtig. het is echt een droom van mij om Mt. Cook te zien en nadat we de wandeling hadden gedaan hebben we ook de zonsondergang daar gezien, het had net gesneeuwd de nacht daarvoor. (no worries, alleen in de bergen) dus het is echt keiiimooi! 's nachts de sterren bekeken. oh woooow wat veel en wat mooi! het is een minidorpje bij mt. Cook dus niet veel verlichting. zo vet:D

next day de 27e vroeg op gestaan om de zonsopgang te zienen daarna de hike richting de muellerhut begonnen.
en echt...


WOW.

wat was dat vet!

het begon met de gravelpad, trappen, daarna stenen, over rotsen klimmen, losse stenen, rotsen weer en eventually sneeuw:D zo vet als in de valley het zonnetje schijnt en jij staat in de sneeuw. het was wel een zware klim. in iets onder 3 uur klommen we 1 km omhoog. bovenaan was het net polar expres. het waaide keihard, er lag sneeuw en je zag de gletsjers. om op de ridge van die mountain te staan en alle bergen om je heen te zien en echt wauw. God is groot. op de track zelf heeft het ook geregent, het zonnetje geschenen. warm gehad, koud geweest. alles aangehad, bijna alles uitgehad. echt zo vet!
wat een ervaring!!

up until now the most beautiful spot ive ever seen!

okay volgende dag hebben JOhan en Mathias me op de highway afgezet en ging ik omhoog liften naar Timaru, daar had ik een gezin van leren kennen waar ik kon blijven slapen. NIce! gratis nachtje, lekker eten, even geskyped met Sander en Melvin. de kinders daar geholpen met hun huiswerk en het stadje bekeken. en boven al: Lekker een groot bed gehad! wiehoew!

de 29e naar Oamaru gelift, daar een Duits meisje ontmoet en met haar pinguins bekeken. hah. zo vet:D superschattig om ze te zien zwemmen springen, stuntelen. vooral als ze op hun plaat gaan is het leuk om te zien^^
je zag ze alleen van ver en als je een ander soort van pinguins wilde zien kon dat van dichterbij maar daar moest je 20 dollar voor betalen. no way Jose. Ik en Sabrina over het hek geklommen en ze toch gezien. van ver, but still.

de 30e naar Dunedin gelift, ik kreeg een lift van een Japanner die ik in mt cook village had ontmoet, en daar Johan en Mathias weer ontmoet met hun naar de Otago peninsula geweest, daar albatrossen gezien en op de terugweg langs wat ander strandjes geweest. Op alans beach kwamen we sealions tegen, echt een megamega vette en een wit vrouwtje dat erbij lag. en normaal moet je 10 meter afstand houden maar nu konden we vet dichtbij komen omdat ze lagen te slapen. toen we iets verder liepen waren er twee sealions aan het spelen, konden we ook heel dichtbij komen. vet grappig, ze waren onderweg naar de oceaan maar ze ploften na 2 meter telkens weer uitgeput neer, speelden ze even. vielen ze weer neer. verzetten ze weer twee stappen, vielen ze weer neer. prachtig! en niet lekker gaan liggen ofzo, gewoon letterlijk: PLOF. loop loop. PLOF.:D gelachen joh! Mathias probeerde een foto zo dicht mogelijk te maken dus hij ging steeds dichterbij, tot de sealion het niet meer leuk vond en achter hem aan kwam:D voor 3 stappen. daarna plofte die weer neer:D maar Mathias was zich doodgeschrokken, geweldig lol gehad daar:D

daarna weer terug naar Dunedin gegaan, en daar de stijlste straat van de wereld gezien. we probeerde het laatste stukje omhoog te rennen. echt bizar hoe stijl dat is.

okay twee dagen Dunedin even kort samengevat (ik heb, yet again, niet zoveel tijd meer voor dit reisverslag) : WARM, ZON. museum, stadje bekeken, de cadbury chocolate factory tour gedaan, nomnom:), gevoetbalt, pizza gehaald, live music op het teras, live music in de pub, uitgeweest. next day ZON AGAIN, museum, another one, strand, zwemmen. (golven zijn hier trouwens bizar hoog en krachtig joh!) velvet burger gegeten en 's avonds in het hotel gechillt.

okay. ik heb echt geen tijd meer. ik ben nu bij de 2e van April, en morgen schrijf ik daarvandaan weer verder, tweede poging:D
hoeven jullie niet alles in een keer te lezen..
tot morgen!!

  • 16 April 2012 - 07:19

    Je Paps:

    Hey Judith,

    Leuk om weer een stukje verslag te lezen! Wordt er helemaal jaloers van !!
    ik ben blij dat je er zo van kan genieten en de enorme variatie in Gods schepping in natuur en mensen !
    Ik kijk uit naar het volgende verslag :-)

  • 16 April 2012 - 11:39

    Jeannette:

    Leuk om ook met jou mee te kunnen lezen! Wat een ervaringen doe je zo op! Ben benieuwd naar de rest!

  • 18 April 2012 - 04:45

    Johan:

    Wat een verhalen zeg, klinkt goed ;-)

  • 19 April 2012 - 07:58

    Ineke Van Beijnum:

    Ha, wat een verschil!
    Jij helemaal aan de andere kant van de wereld lekker op reis en mooie dingen zien. Wij hier: niet op reis... toch leuke dingen zien ;-)
    Ik was bij je thuis dinsdag om je moeder vast te zoenen voor haar verjaardag. Hoorde dat je hard hebt gewerkt voor deze reis en geoefend met vroeg opstaan :-/
    Als je af en toe zo'n kort verslagje schrijft en van die prach-ti-ge foto's plaatst, blijf ik je wel ff volgen. Doe wel voorzichtig he? Als je ergens over twijfelt: tenminste 2x nadenken. Of check een vertrouwd Iemand.
    Hartelijke groets van ons!

  • 03 Mei 2012 - 20:56

    Tante Rina:

    hoi Judith, Zo te lezen geniet je met volle teugen Judith, mooi, dat is de bedoeling. Wees voorzichtig en geniet van het leven door God gegeven, Hij is overal. God zij dank! Hier alles goed, allemaal aan de studie en genietend van elkaar.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Around the world

Recente Reisverslagen:

25 April 2012

swimming with dolphins, flying off mountains.

16 April 2012

Ben ik weer!!

20 Maart 2012

3...2...1...JUMP!!

11 Maart 2012

Hitchhiking adventure!

03 Maart 2012

I MET JACKIE CHAN!
Judith

heyaa! I am Judith, 19 years old, and off to discover a bit of the world

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7651

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 12 Juli 2012

Around the world

Landen bezocht: