swimming with dolphins, flying off mountains. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu swimming with dolphins, flying off mountains. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu

swimming with dolphins, flying off mountains.

Door: judithbegeer

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 April 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

okayy dit wordt een lange:D
moet alles vanaf 2 april nog vertellen!!

na dunedin een tussenstop gemaakt in Owaka, volgende dag doorgereden de Catlins in. da's een gebied in NZ in eht zuiden, met stranden, dolfijnen, pinguins, seals, albatrossen, watervallen etc etc:D paradijsje!

we waren die dag lang tig watervallen gereden en hebben ze allemaal beklommen bekeken en op de foto gezet. aan het eind van de middag zijn we naar Curio bay gereden, daar konden we pinguins zien. we hadden ze al eerder gezien maar nu konden we keidichtbij komen:D ik denk wel op een halve meter afstand, ze liepen gewoon op je af en vonden ons niet bizar interessant. supergrappig als ze springen en ze vallen op hun snuitert:D en dat we daar met de zonsondergang waren hielp ook, hoge golven op de rotsen, pinguins en een prachtige lucht! genieten!
gingen we 's avonds naar het hostel dat we van te voren hadden geboekt, bleek het hostel helemaal vol te zitten. wij de man van het hostel gebeld, guess what!! private beachhouse:D:D hij zete ons voor dezelfde prijs maar in een beachhouse, ja het speet hem echt heel erg. hah. NO PROBLEMO. 3 dagen letterlijk op het strand gezeten met dat huisje. een van die dagen gingen we zwemmen in de oceaan. dit is de oceaan die ook aan antartica grenst en het water is dus verrot koud!! wij wilden er alleen ff inrennen en er weer uitrennen om af te koelen maar toen we erin waren zagen we zowaar dolfijnen!! wij der telkens achteraan zwemmen, waren ze links, zwommen wij naar links, waren ze rechts zwommen wij naar rechts. zij waren natuurlijk veel te snel maar op sommige punten kwamen ze echt bizar dichtbij:D 3 meter afstand ofzo, en dat met wilde dolfijnen, en wij waren de enige in de oceaan en op het strand:D per-fect!!
(de rest van de dag onderkoelt geweest maar ach:))

na een tussenstop gemaakt te hebben in Colac bay, zijn mathias en ik gesplitst van Johan en zijn wij naar Te Anau gegaan. vanuit Te Anau zijn we begonnen aan de Kepler Track. een 4 daagse track de bossen en de bergen in. de track was alleen nog available als we hem verkeerd om deden omdat het anders niet uitkwam met de hutten waar je inslaapt, en als we de het in 3 dagen deden en de eerste dag gingen kamperen. dus zo gezegd zo gedaan, wij kmapeespul gehuurd en hopla de bossen in! dag 3 en 4 was onze dag 1. dag 1 was eigenlijk praktisch alleen maar bos en strandjes in het begin daarna klom je omhoog dus, natuurlijk, geen strand meer. het was een mooie walk maar onwijs veel sandflies, we hebben heel de dag nog geen 5 minuten stil gezeten anders werd je lekgeprikt. er was ook een deel van het pad afgesloten ivm Giant Sandflies! bleek een grap te zijn van de rangers maar wij namen het heel serieus^^
ach had die ranger ook weer z'n lolletje toen hij hoorde dat wij het bloedserieus hadden genomen. naja lolletje. die man kwam niet meer bij.
daar onze tent opgezet en 1 ander koppel kampeerde daar ook dus samen met hun gegeten en geklets, helemaal ingepakt tegen de sandflies. 's avonds slapen in de tent was geen succes, het was mating season for the deers en die maken dus een klere herrie 's nachts. ik weet niet wat ze aan het doen waren maar ik bleef wakker. daardoor wel de Oh Zo Famous KIWI gehoord. Mathias wakker gemaakt voor de kiwi maar het kon het weinig boeien om 3 uur snachts-.-

met weinig slaap dag 2 begonnen dag was waar het klimmen echt begon, 97 zigzags tot we het hoogvochtige bos eindelijk uitwaren en begonnen aan de berg beklimmen boven de boomgrens. na 2 of 3 uur eindelijk op de top even uitrusten in de hut en daarna over de ridge van de berg verder gelopen. dat was het mooiste stuk van de hele hike. je kon keiver kijken, je was superhoog en de bergen om je heen waren ook echt zo ontzetten vet om te zien!! stond alleen wel een aardig windje, dus toen we naar de top van de berg klommen en daar foto's hadden gemaakt kwam er zo'n sterke rukwind dat ik letterlijk van de berg afgeblazen werd!! de wind was zo bizar had dat het m'n backpack meenam ofzo, en zo ook mij!!

gelukkig gelukkig gelukkig stond mathias vlak naast me en was zijn eerste reactie niet gillen, hij greep me zowaar in een keer weer terug die berg op. :D pfieuw. na we van de schrik waren bijgekomen verder gelopen naar de hut. supermooie hike. omdat wij de walk verkeerd omdeden kregen wij niet de waarschuwingen mee die de rest wel meekreeg, aan het eind van de dag kwamen wij dus ook te weten dat het niet meer de bedoeling was dat je de berg opging omda tde wind te sterk was. aha. ghehe:)
die nacht in een hut geslapen daar met nog 50 anderen. heerlijk een matras een een warm plekje!
goed geslapen en de volgende dag de hike afgerond. alleen nog maar naar beneden of relatively flat dus dat was prima te doen. aan het eind van het pad moesten we alleen nog een aantal K teruglopen naar te Anau, dat was het zwaarste van de hele walk, je backpack voelde onderhand als een tas stenen aan en je schoenen als lood. maar ala we hebben het gehaald:D

in eht hostel lekker voor het eerst in 3 dagen een douche gehad en zowaar toileten die doortrekken! :D

na Te Anau gingen we naar Queenstown. daar ben ik met een stoomboot meegegaan die in hetzelfde jaar als de titanic gebouwd is, en nog op kolen loopt, je kan de kolekamer in en helemaal zien hoe dat gaat, supervet. bedachten op de boot dat het vrijdag de 13e was. good idee man, vrijdag de 13e op een boot, zelfde jaar als de titanic, 100 jaar geleden, hmm.
maargoed we hebben het overleefd:D

daar ook zowaar paardgereden. hah. dat was een leuke. die man vroeg wie er al eens eerder op een paard had gezeten, ik heb VROEGER les gehad, dus ik zei dat ik al eerder had gereden. hij: hoe lang dan? ja wist ik veel, ik gokte 2 jaar ofzo, dus we zette hem vast op 2 jaar. de rest had nog nooit een paard aangeraakt dus hij zag mij als de expert op dit gebied, zei die: weetje, als je je nou veilig voelt op dat paard blijf dan een beetje achter en haal ons weer in, want ik denk neit dat wij heel snel gaan.' okay prima joh, ik wilde me niet laten kennen dus ik bleef achter en spoorde dat paard aan om ze weer in te halen, ging dat meest GALOPPEREN:O ik stuiteren op dat paard! man oh man. wist ik veel wat ik moest doen, kwamen we bij de rest reed ie vanzelf weer in pas. later zei het meisje dat achteraan reed: jeetje, jij wist echt wat je deed of niet? zag er echt professioneel uit!'
' ehh, jupp, ja, ik had hem helemaal onder controle ja, eheh^^'

voor de rest in queenstown niet bizar veel gedaan, ben er gesplitst met Mathias en ben er uiteindelijk een week gebleven, veel lol gehad met de mensen in het hostel, uitgeweest, uitgeslapen, ijsje gegeten, tas genaaid, met een speelgoedpistool schieten en beschoten worden, etc etc. LOL:D

18e April!
HAPPY BIRTHDAY MAMMA:D:D



vanuit queenstown met een gast naar een meer tussen wanaka en queenstown gereden en daar lekker een boek gelezen terwijl hij gitaar speelde, en de vogeltjes floten en de golven ruisden. heerlijk:) nog even met thuis gebeld voor mama's verjaardag en's avonds een filmpje gekeken in de auto en daarna naar 'bed' we sliepen die nacht in de auto. en hij had het heel creatief gemaakt. vanaf je heupen naar onder lag je in de kofferbak, geen grap. en dan was er een openeing en lag je bovenlichaam op de achterbank. dat pas dus neit met z'n tweeen. hij had een megadik dekbed erbij ook. dus eht was heerlijk warm, maar het sliep voor geen meter, als ik bewoog moest hij bewegen en andersom. na een brak nachtje in het meer gedouchet, da's dan wel weer cool:D
letterlijk.

erg letterlijk.

was ook geen goed idee eigenlijk want ik was al verkouden aan het worden, en dit was de druppel:) oh well. we had fun.
daarna doorgereden naar Wanaka en daar een vriendin van Marcel ontmoet, en met haar de middag doorgebracht. voor het eten nog even geslapen en nog een belletje uit nederland gehad:) zij gingen 's avonds uit maar ik was brak, dus ik heb een filmpje op marcel zijn laptop gezien en viel lekker vroeg in slaap.

volgende dag 's morgens even geskyped en daarna naar Fox Glacier village gereden, Marcel wilde weer in de auto slapen maar voor mij was dat een no-go dus hij zette me af bij het hostel en ging weer verder, papa belde hier even, nice:) 3 belletjes in 3 dagen uit nederland. much appreciated!!<3

volgende dag de 21e alweer, man oh man, dag 54 van mijn reis al!
's morgens gelift naar Punakaiki, elke keer als ik aan mijn kartonnen sign wilde beginnen pickte mensen me al op, heb verdorie dat karton nog steeds, zonder sign! en dat vind ik juist zo leuk. maar ach we mogen niet klagen dat het te makkelijk ging he!
in punakaiki heb je pancake rocks, rotsen die in lagen zijn, niet heel bijzonder maar het water spat daar enorm hoog op, dat was leuk:D daar in een hostel gezeten, het dorp is superklein, het hostel was praktisch op het strand, had palmbomen, en met de zonsondergang was het echt per-fect. nog zo'n paradijsje:):)

22e! vanmorgen naar Nelson gelift, een behoorlijk end.begon om 9.40 en was er om 2 uur, daar ingecheckt en Mathias was zowaar ook in Nelson en JOhan ook! Johan alleen voor de dag dus daar hebben we 's middags mee gechilled en Mathias checkte ook in mijn hostel in.
Nelson is de stad waar altijd de zon schijnt dus die dag en de volgende dag lekker in de stad rondgelopen en van het weer genoten. het meest centrale punt van nz bekeken. niks bijzonders maar ach. check.

23e! gekayaked:D het nationale park in: abel tasman park, en daar een dag lang een kayak gehuurd met mathias, 's morgens om 7 uur werden we opgehaald en om 9 uur het water in, tot 4 uur. wij tot een uurtje of 12 naar een strandje gepeddelt. zo ontzetten mooi! golden beaches, groene bomen, en het water is zo blauw!! weer zeehonden gezien, en geroken. die beesten stinken jongen. en een uur op een compleet verlaten strand gelegen en gezwommen. daarna weer terug naar het ophaalpunt. superflauw van Mathias, ik probeerde alleen maar uit of het waterpomp als watergeweer kon fungeren, dat kon het dus. maar mathias zijn paddle nam veel meer water mee. zijn shirt was een beetje nat, ik was verzopen.

maar we hadden lol:D

zo man oh man. dat was gister al en nu zitten we in de macdonalds, al 1.5 uur ofzo, het internet te gebruiken:D

we blijven nu nog in nelson en daarna ga ik naar Picton, daar pak ik de ferry naar het noordeiland.

exciting! something new:D
leuk leuk.

ik hou jullie op de hoogte, love you!

xx

  • 25 April 2012 - 07:05

    Papa:

    Wow wat een verhaal (toch handig zo'n type cursus :-) ). Leuk om je belevenissen zo te lezen en op afstand een beetje mee te genieten!

  • 25 April 2012 - 08:29

    Anne:

    klinkt goed judith!!! wat een avontu(u)r(en) beleef jij zeg!! Ik ben nu al mega benieuwd naar je mooie foto's!!! (vooral die ene vanaf de berg-waar-je-niet-op-mocht!)
    geniet lekker verder!!

  • 25 April 2012 - 09:51

    Els:

    Ha Juud,
    Erg leuk om je belevenissen zo te lezen! Je maakt genoeg mee, mooie ervaring om je leven mee te dragen.
    Wanneer komen er foot's? Ben erg benieuwd! Genietse!!

  • 26 April 2012 - 13:07

    Roan:

    AWESOME!! :D

  • 27 April 2012 - 12:59

    Sannie:

    ik zal je even informeren.

    Chelsea heeft Barcelona verslagen over 2 wedstrijden, en Torres heeft zowaar gescoord.

    En Bayern Munchen heeft Real Madrid verslagen, dus de finale op 19 mei in Munchen gaat tussen Chelsea en Bayern :)


  • 29 April 2012 - 05:55

    Judith:

    haha Sander: LIKE.
    paps ik ben vandaag vanaf wellington naar Taupo gehitched, in 1 dag:D:D
    en anne: op dat moment zelf maakte Mathias geen foto, hij was te druk met mij vangen:D
    Els: foto's zijn een beetje lastig, internet is langzaam en kost geld, dus ik vrees dat ze pas komen als ik terug ben^^ op fb staan er wel al een paar.

    en in general: wat is er aan de hand met de nederlandse politiek? hoorde hier en daar wat voorbij komen, snap er niks meer van!

    cya!

  • 30 April 2012 - 10:53

    Leandra:

    hoi lieverd.
    wat leuk om al je verhalen te lezen!
    je moet snel terug komen hoor; ik mis je onwijs!
    ik sluit me nu heeeerlijk af van al het oranjegedruis, haha, klinkt als leandra. :p
    anyways, i love you, and hear you soon.

    ps. heb geen btg, dus kan niet terug smsen naar je buitenlandse nummer :$

  • 08 Mei 2012 - 16:41

    Marijke:

    Ha Judith,
    Al weer twee weken geleden had ik contact met Klazina. Zij gaf mij jou blog door.. nu komt het ervan om je reisverslag door te lezen. Wat een ervaringen zeg!!
    ..en dat aan de andere kant van de wereld:)
    Zo te lezen gaat het je goed daar..
    Heel fijne vakantie verder ook namens Gert, Willem en Annabeth,
    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Around the world

Recente Reisverslagen:

25 April 2012

swimming with dolphins, flying off mountains.

16 April 2012

Ben ik weer!!

20 Maart 2012

3...2...1...JUMP!!

11 Maart 2012

Hitchhiking adventure!

03 Maart 2012

I MET JACKIE CHAN!
Judith

heyaa! I am Judith, 19 years old, and off to discover a bit of the world

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1255
Totaal aantal bezoekers 7653

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 12 Juli 2012

Around the world

Landen bezocht: