3...2...1...JUMP!! - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu 3...2...1...JUMP!! - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu

3...2...1...JUMP!!

Door: judithbegeer

Blijf op de hoogte en volg Judith

20 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

aloha!!

zijn we weer. nu op een franse laptop(fransen vonden het blijkbaar nodig om hun toetsenbord anders temaken dan de nederlandse) en de laptop heeft een verbinding van 2mb/s. hah. dus. daar gaan we:
eh waar waren we? ik denk lake tekapo, forgive me if i miss a day:)

vanuit lake tekapo naar wanaka gelift, dit keer in 3 verchillende lifts, en het duurde ff voor we er waren, maar het zonnetje scheen de lucht was blauw. no problemo! Martin had een maleisische vriendin daar die mee zou gaan naar queenstown, suuperleuke meid: Joyce! joyce en ik hebben tot en met vandaag samen gereisd:) maargoed daar aangekomen een wandeling gemaakt... het blijft hier zo ontzettend mooi! maar even terug naar de liften, eerste keer werden we door een taiwanese koppel opgepikt, die vonden het spannender dan wij geloof ik, moesten op honderd foto's met ze. zij zette ons een endje verder weer af en daarna werden we door 2 hippies in een brak busje opgepikt, voor een paar kilometer en uiteindelijk reed een australier ons all the way to wanaka. toen dus de wandece o. daarna met zijn drieeen pannekoeken gebakkan(jammieee!) en gezellig met mensen van het hostel geborreld. next stop: queenstown!

okay. dit was echt te makkelijk! Joyce ontmoette 2 mensen in haar hostel die ons all the way naar queenstown konden rijden.ook even langs arrowtown... en historisch stadje, niet heel bijzonder. oude huisjes enzo. blabla. verder naar queenstown! daar aangekomen hadden we accomodatie geregeld en daarna een berg opgeklommen, en met de gondola terug, en als avondeten een FREGBURGER!! de grootste hamburger die je ooit heb gezien! me-ga groot! maar Joyce en ik finished it! yay!
daarna the pubcrawl, ik heb in m'n dagboek geschreven welke bars and clubs we allemaal geweest zijn maar het is een beetje verwarrend dus ik zal jullie daar niet mee vermoeien:) iig superleuke nacht gehad, lange nacht ghead en afgesloten met anderhalf uur naar de backpackers lopen... haha oh well!

next: vandaag een cruise naar de milford sounds: huge fjorden met als het regent duizenden waterfalls, wij zagen alleen de 2 permanente, maar alsnog was het errug mooi! echt je vooelt je zo klein als je met een cruiseboot nog niks bent vergeleken met die megamooie grote fjorden. wauw! het was '4 uur rijden erheen, dus het duurde de hele dag, daarna waren we best moe dus ff gechilled en hoppa naar bed.

vandaag: 15-03
lekker utigeslapen en een leuk belletje vanuit nederland gehad! always cheers me up:D en na dat belletje maar snel even klaargemaakt voor de BUNGEEEEEEEE!!!!
met de bus daarheen, in een harnass gestrappt, en off we go, naar het platform. Joyce flipte hem volop op de reis erheen, zweten, trillen, alles, en ik had niks. maar toen we daar waren. AAAAHHH zooo hoooog!!!! terwijl ze je vast maken praten ze over van alles, eieren en babygeitjes hadden wij het over. daarna moet je van dat platform naar een mini platform. echt 30 cm by 30 cm. je kijkt naar beneden, en toen werd ik bang. 134 meter naar beneden. het is gewoon 3,2,1. JUMP. en daar ga je. zo eng!!! maar als je eenmaal opzekop hangt is het best chill ^^ daarna ,oet je aan een koord trekken zodat je voeten losgaan en er iets aan je middel klikt zodat je zittend omhoog getrokken word. well no way dat als ik opzekop aan mijn voeten hang ik mijn voeten los ga trekken, ik ben me daar gekke henkie. duss kwam ik gewoon opzekop weer omhoog. tot groot plezier van de mannen daar, but oh well. don't care! proud that I DID IT!!! 134 metres!!! WOEHOOEEEEEEEEE
dat hebben we die avond ook maar uitgebreid gevierd:):)

okqy de 16-18 gaat een beetje door elkaar in mn dagboek dus ik ga ze alledrie tegelijk doen.
Olivier (een vriend van het hostel) reed ons naar wanaka (Joyce and me) Martin bleef achter. en vanuit Wanaka gingen we verder liften naar Fox glacier, best ver. maar binnen 10 minuten hadden we al een lift van Jorek (pools) all the way up to Fox!! superchill. daar deden Joyce and Jorek de hike on the glacier ,aar ik vond het te duur 190 dollars om op de gletsjer te lopen, een franse vriend van mij zei dat je dat veel goedkoper in frankrijk kan doen dus ik denk niet dat ik het hier ga doen, heb het nu iig nog niet gedaan maar ben zelf een wandeling gaan maken. daarna reed Jorek ons weer door naar Franz Josef, daar hebben we saint Patricks day gevierd en de volgende dag doorgegaan naar Hokitika. leuk stadje veel Jade (bijzondere steen uit nz) bewerking enzo. gezellig stadje, het regende alleen aan het eind van de ,iddag dus zijn we films gaan kijken, ook chill!

okay the 19th!! vandaag van hokitika naar greymouth gehitched, Jorek ging gister nl ergens anders heen, dont remember where, dus Joyce en ik gingen verder. binnen no time weer een lift van kiwis this time (locals) Franz Josef guides dus die konden ons goede tips geven voor de rest van onze reis! in greymouth een slaapzak gekocht want ik wil binnenkort tramping gaan doen en voor de rest lekker rondgelopen in de stad alle touristische dingen gezien maar het waaide als een malle. 's avonds een film gekeken want er zat een couple in ons dorm die heel dankbaar gebruik maakte van het double bed in onze dorm.l thanks for that.

en eindelijk: today. wat een werk om dit te typen zeg! en dan nog maar hopen dat het upload. naja vandaag Olivier weer ontmoet, hij heeft me een ride naar arthurs pass gegeven en ik rijdt morgen metx hem naar christchurch. Joyce op de trein gezet want ze vliegt morgen naar Auckland. superchille dag vandaag, veel gestopt om ffoto's te maken en hier eenmaal aangekomen nog een mooie wandeling gemaalt! nu ff eten en dan straks op zoek naar de glowworms in this rainforest.

should be good!!

LOVE ALL YA GUYS and thanks for reading:)

  • 20 Maart 2012 - 07:55

    Mik:

    Wihieeee:)

    Haha super geniaal verhaal, mag nog uitgebreider hoor^^
    En je bungee verhaal vind ik geweldig!

    Hug<3

  • 20 Maart 2012 - 08:02

    Patrick:

    Leuk om je verslagen te lezen Judith!
    En saint Patricks day.. Dat zouden ze hier ook moeten vieren :)
    Have fun!

  • 20 Maart 2012 - 10:30

    Mama:

    net eenberichtje gestuurd zonder naam,. is het nergens meer terug te vinden!

    134 meter weer omhoog aan je benen!
    terrible!!
    maar goed dat ikhet niet wist!
    wel onwijs gaaf hoor wat je allemaal ziet!
    die glaciers!! prachtige wondermooie schepping van onze God!
    herinner ik me nog van 22 jaar geleden!
    machtig mooi!
    wees voorzichtig ennne...we missen je wel hoor.
    liefs mama

  • 20 Maart 2012 - 17:26

    Jeroen:

    Hey,

    Kijk dat zijn nog eens verhalen. Nu moet je gaan oppassen of ik kom ook jou kant op... Gaaf wat je allemaal mee maakt en superleuk dat dat liften zo makkelijk gaat. En ja het is altijd leuk om dezelfde mensen weer her en der tegen te komen. Veel plezier he!

    Greatings,
    Jeroen

  • 21 Maart 2012 - 08:07

    Judith:

    haha ja Mik, maar ik was hier een uur mee bezig dus ik dacht dat het veel meer was^^

    Ja mama het is zo bizar mooi! ga morgen wss met dolfijnen zwemmen, slaap nu bij locals thuis. superchill om een douche en alles te hebben!

    enn Jeroen, op Hawaii heb ik geen geld meer voor gekke dingen hea, just so you know:D

    lots of love... xx

  • 23 Maart 2012 - 09:57

    Pieter:

    Hee Judith,

    Tof om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    En dat je je vlucht mist betekent dat je i.i.g. lekker relaxt bent, maar toch... typische Judith Begeer-actie;)
    Heb ik ff gelachen :D
    Well, geniet er van en maak maar een hoop toffe natuurfoto's!

    Jo!


  • 26 Maart 2012 - 20:05

    Anne & Paul:

    Hee Judith,
    Waaaah gewoon 134 meter naar beneden gesprongen op z'n kop aan een touw... ik zit bij het idee al te trillen haha... stoer hoor!!!!
    Echt super gaaf wat je daar allemaal meemaakt volgens mij, geniet er lekker verder!!!
    liefs,
    paul en anne

  • 03 April 2012 - 15:13

    Nico Kerkhoff:

    Hoi Judith,
    Zo te zien heb jij het prima naar de zin.
    Leuk te horen van je ouders dat jij met een Wereldreis bezig bent.
    Geniet er intens van, wij in NL zullen in gebed achter jou staan.

    Gods zegen,liefde en bescherming wens ik jou toe. Nico.

  • 05 April 2012 - 09:22

    Maaike:

    Hee Juud.
    Erg stoer om allemaal te lezen!
    Krijg zeer zin in ook zo iets in te plannen in mijn leven ;).
    And very brave to jump!

    Maak een mooie tijd daar, want voor je het weet ben je alweer terug, (wat wij natuurlijk heel leuk vinden, maar dan zit je daar met een reiskater)..

    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

Around the world

Recente Reisverslagen:

25 April 2012

swimming with dolphins, flying off mountains.

16 April 2012

Ben ik weer!!

20 Maart 2012

3...2...1...JUMP!!

11 Maart 2012

Hitchhiking adventure!

03 Maart 2012

I MET JACKIE CHAN!
Judith

heyaa! I am Judith, 19 years old, and off to discover a bit of the world

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 7652

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 12 Juli 2012

Around the world

Landen bezocht: