Hitchhiking adventure! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu Hitchhiking adventure! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Judith Begeer - WaarBenJij.nu

Hitchhiking adventure!

Door: judithbegeer

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

okaayyy zijn we weeer!
dit keer op ene langzame computer waar ik maar een bepaalde tijd op heb dus er kunnen spelfouten, whatever in staan!

oh man wouw! watheb ik nog veel te vertellen.

we beginnen bij 4 maart, daar kwam ik in een supermarkt een meisje van mijn dorm tegen: Keren en daar heb ik de rest van de week eigenlijk mee opgetrokken, superleuke meid! Koreaanse. eerst ben ik met haar naar Central gegaan en heb ik haar een beetje rondgeleid, daarna naar de Cityhall, daar hadden ze een celebration omdat ie 50 jaar bestond. een megapodium met allemaal verschillende dansen die opgevoerd werden, superleuk om te zien! indiase dansen, chinese, russische, europesche. heerlijk in het zonnetje zitten kijken! Daarna weer naar de ladies' market geweest: blijft leuk om te onderhandelen:D
ennnn, een camera gekocht! jippie! deze computer waar ik nu op zit blokkeert alles dus ik kan niks uploaden maar de volgende keer komen er zeker wat foto's aan!
's avonds nog de beroemde lichtshow gekeken en daarna in de lounge gechilled met nog een amerikaans meisje:D

next dayy: Keren en ik hebben de bus gepakt naar Stanleys, zit een endje verderop, strand, winkeltjes, marktjes. heerlijk van het uitzicht genoten daar. Het was alleen echt STIK-heet! oh man! maargoed, nog even een tempel bekeken en toen hadden we het al wel weer gezien. weer in de bus terug, wat al een hele kunst is. die driver reed als een madman!! niet normaal joh, je hopte zowat uit je stoel!

naja, bij het hostel ff omgekleed in shorts and flipflops en daarna op naar de Peak! vanaf de Peak kan je over heel HongKong uitkijken! daar uit eten geweest in een restaurant... Keren wilde trakteren. PRIMA!:D
en daarna weer teruggelopen want je kon niet zoveel zien, het was ontzettend mistig!
we wilden niet met de tram terug(gingen met de tram omhoog) maar sportief naar beneden lopen... wat een POKKENEND. dus wij denken: dan gaan we tot de midlevels en vanaf daar kan je de roltrappen nemen die naar het centrum van de stad gaan: Prima!


niet dus.

gaan die roltrappen maar een kant op! dat werd dus toch verder lopen.
Hierna was Keren zo moe dat zij naar het hostel ging maar ik ging nog even naar de Night Market, erg beroemd maar niet heel erg bijzonder dus ik was ook snel weer in het hostel beland. daar met Genome(ofzo..Frans) en Daniel en Ann(amerikaanse) gechillt, supergezellig! dat was maandag:D superwarme dag!

DINSDAG!
vlucht gemist:)

PANIEKPANIEKPANIEK!

ik was een kaartje aan het schrijven aan mijn ouders en vroeg de datum aan Keren... the 6th.
the 6th? isn't that tomorrow?
nopes.


OOOOOH SHOOOTTT!
(hah. da's de gecensureerde versie:D)

man oh man. papa midden in de nacht gesmst en ondertussen naar de basis van die airline in HongKong gebeld. probeer een chinees maar eens duidelijk te maken dat je je vlucht gemist hebt en dat je een nieuwe moet boeken... duurt ff.
maar dat maakte niet uit, ze had een nieuwe geboekt en de informatie zou gestuurd worden.
prima:D
dan kunnen we die dag net zo goed volplannen dus ben ik met Daniel naar the biggest buddha in the world geweest. eerst met de tram een end, daarna de ferry een uur, daarna de bus een uur. daarna trappen klimmen en taddaaaa: NIKS.

het was zoo mistig dat je het vanaf de middel van die buddha niks meer zag. naja, dan maar weer terug. nog een poging gedaan om de langste brug ter wereld op te komen maar dat was alleen met de auto mogelijk dus dan maar weer terug naaar het hostel, 7 uur kwijt! achja, not in a hurry anyways:)
's avonds uitgeweest naar the highest bar in the world! in the ritz carlton, een superdure hotelketen. superfancy met een dresscode, op de 118e verdieping! en het terras is van glas dus kijk je over heel HongKong uit, superleuk!
met z'n vieren maar een fles wijn gedeeld want anders was het echt neit te betalen!
Lots of pictures lots of fun.

okay, 7e. vandaag zou ik dus meoten vliegen maar nog steeds geen info. we deden het lekker rustig aan, een beetje door de stad gebanjerd en van alles bekeken. kwamen toevallig nog bij een overdekte winkelcentrum waar ze nog oldfashioned levende kippen voor je neus slachten, hele gevilde varkens hebben hangen en spartelende vissen in de aanbieding hebben. JUMMIE!
vet leuk om dat ff gezien te hebben:D

in het hostel de luchtvaartmaatschappij maar ff gebeld of het uberhaupt wel geboekt was, daar moest londen weer voor gebeld worden en weer terug. naja uiteindleijk was alles goed: Ik op naar HOngKong airport!
kwam ik daar, bleek dat ik door de overboeking 20 uur iN Australie op mn tussenstop zat. langer dan 8 uur heb je een visa nodig, TOP. heb ik niet!

daar op het vliegveld die mensen nog voor me laten rennen en uiteindelijk via Australie een vermoeiende reis kwamen we aan in NZ!!:D:D
ein-de-lijk:D



het zonnetje scheen d elucht was blauw. perfect.
ik kwam in het hostel aan en ik ben gelijk met een groepje mee naar de supermarkt gegaan om even wat in te slaan. daarna nog ff gezellig gedaan en maar vroeg gaan slapen. ik was gebroken!

1 van de groep bleef achter en daar ben ik nu mee aan het reizen: Martin, een duitser. hij heeft me eerst door Christchurch rondgeleid, echt een gebroken stad. het centrum ligt helemaal plat, de winkels zitten nu in containers. lijkt nergens meer naar, dus ik vond 1 dag wel genoeg daar. verder in het hostel met de hele bende ontzettend gezellig gedaan en raadsels proberen op te lossen.

okaayyy vandaag:
nog2 minuten om te schrijven!

vandaag gingen we dus van Christchurch naar Lake tekapo liften!

Ik vond het best spannend want het was de eerste keer dat ik zoiets ging doenn. we hadden een kartonnen sign gemaakt met de naar erop en hadden die bij ons terwijl we aan het discussieren waren hoe en waar we moesten gaan staan, kwam er zowaar al een man met zn auto dat hij daar heen ging, dat hij onze sign gezien had en dat we wel mee konden. dat ging makkelijk:D haha!
zette ons helemaal af waar we moesten zijn dus dat was ideaal.
de reis was wel zoooo coool! door de bergen ooh man wat mooi!

hier aangekomen ook gelijk naar het hostel, alles neergegooid en een wandeling gemaakt. als de foto's komen! oh man, jullie worden zo jaloers! een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien!:D:D
prachtig! nu zijn ze een film aan het kijken...BORING en ik en Martin gaan morgen door naar lake tekapo! okay nu moet ik echt afmelden ik hoop dat jullie er een beejte wijs uit kunnen worden! doegg!!

  • 11 Maart 2012 - 11:45

    Jeroen:

    Hey Judith,

    Dit klinkt echt gaaf allemaal ;) Die foto's heb ik niet meer nodig, ik ben nu al jaloers!! Ga zo door.

    Veel plezier,
    Jeroen

  • 11 Maart 2012 - 12:55

    Leandra:

    niet de eerste.. WEEEEEEH! :(

    klinkt allemaal super leuk zeg!
    zou willen dat ik even langs kon komen!
    en inderdaad.. errug jaloers!

    hier komen de lentedagen gelukkig ook alweer, dus het is hier niet meer zo koud; gelukkig! :)
    love you lots!
    xxx

  • 11 Maart 2012 - 13:17

    MIk:

    aahh you go girl!
    enjoy everything!:)

    Haha like u're story's
    lekker chaotisch Juudje:)

    Hug

  • 11 Maart 2012 - 13:41

    Eelke:

    Wauw Juud, echt supervet allemaal :D Leven zoals in de film 'into the wild'. Makes me so jealous -.-

    Ben benieuwd naar die foto's. Volgende keer wel een beetje beter op je vluchten letten hè.
    Nog superfantastischfabelachtig veel plezier gewensd :)


  • 11 Maart 2012 - 13:42

    Mama:

    Dat klinkt echt heel goed, maar eh...geen vlucht meer missen hoor. daar krijg ik wel een beetje de zenuwen van!
    Christchurch... alles plat, maar ook wel byzonder om te zien wat natuur-geweld kan doen!!
    Lake Tekapo..ik ben benieuwd: Gods machtige schepping is awesome!
    liefs mama

  • 11 Maart 2012 - 19:45

    Pappa:

    Hoi Juud,
    Leuk om te lezen, joh!. Ja het is daar prachtig. Ik herinner me dat we onze ogen uitkeken. Al in het kerkje geweest en `Collie` gezien? Lekker wandelen en klimmen en genieten van het uitzicht!
    Love you ! P.

  • 12 Maart 2012 - 20:38

    Sannie:

    aah gast, you're living the dream don't you?

    pauper vet, ook mooi dat je door een ansichtkaart erachter komt dat je je vliegtuig gemist hebt xD

    overleef nog even tot morgen avond, (dinsdagavond NEDERLANDSE tijd), dan zie ik je !!

    houdoe,
    doe ze de groetjes daar!

  • 13 Maart 2012 - 09:24

    Wendy:

    Jemig Judith wat kun jij heerlijk schrijven!!!! Ik geniet van je berichtjes en ik wil foto's zien!!!! Tof dat je zoveel leuke mensen ontmoet. Enjoy!!!!! xxx

  • 14 Maart 2012 - 23:57

    JUDITH:

    guys! i don't have internet in my hostel so im just quickly using the internet of the library: i looove it to read your messages and to hear something from you guys!
    LOVE YOU ALL:D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Around the world

Recente Reisverslagen:

25 April 2012

swimming with dolphins, flying off mountains.

16 April 2012

Ben ik weer!!

20 Maart 2012

3...2...1...JUMP!!

11 Maart 2012

Hitchhiking adventure!

03 Maart 2012

I MET JACKIE CHAN!
Judith

heyaa! I am Judith, 19 years old, and off to discover a bit of the world

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 7650

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 12 Juli 2012

Around the world

Landen bezocht: